Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Statutární město Ústí nad Labem jako jediný společník společnosti Divadlo města Ústí nad Labem s.r.o. vyhlašuje výběrové řízení na pozici JEDNATEL/KA společnosti Divadlo města Ústí nad Labem s.r.o.iOrganizační řád Severočeského divadla s.r.o.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 2.6.2025 od 10.00 hod. Jednání se uskuteční v budově Magistrátu města Ústí nad Labem, v zasedací místnosti Rady města Ústí nad Labem.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
LEDEN 2018 6. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||
PEER GYNT – baletní suita Příběh Peer Gynta nás zavede do snové norské krajiny, kde tento hlavní hrdina prožívá svůj rozervaný neutěšený život, plný lásky, zrady, bolesti, ztrát a útěků, říká choreografka Marika Hanušová, která se v této první části večera nechává unést překrásnou hudbou norského skladatele Edvarda Griega a z dramatické předlohy Henrika Ibsena sleduje zejména charakter a ústřední motivy života Peer Gynta. Snovou, až pohádkovou atmosféru podporuje tanec na špičkách a nádherná scéna i kostýmy návrháře Josefa Jelínka. CARMEN – baletní suita S Carmen se ocitneme v aréně Sevilly, kde láska, svůdnost a žárlivost dožene hlavní hrdiny k vraždě. Jde o světoznámý příběh, podle novely Prospera Mériméého, který geniálně hudebně ztvárnil Georges Bizet. V našem večeru uslyšíte Carmen suitu od Rodiona Sčedrina, podle Bizetovy předlohy. V této druhé části večera najdeme trochu jiný pohybový slovník Mariky Hanušová – tentokrát velmi emotivní, vycházející ze španělského temperamentu. Obě choreografie tvoří ve své rozličnosti jeden harmonický celek. Jsou to dva příběhy – dva osudy muže a ženy z naprosto odlišných krajů, s rozdílným přístupem k životu, ale hlavně zde najdeme nit protkanou oběma příběhy... a tou je láska. více o tomto představení... | |||||||||
|
LEDEN 2018 9. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | TŘÍKRÁLOVÝ KONCERT - E.Urbanová a J.Dvorský | ||||||||
Spoluúčinkuje orchestr Severočeského divadla v Ústí nad Labem pod vedením Miloše Formáčka .. Na programu skladby A. Dvořáka, L. Janáčka, G. Pucciniho, G. Verdiho, B. Smetany a dalších .. PROGRAM B. Smetana: Prodaná nevěsta – Skočná árie Jeníka „Jak možná věřit“ árie Mařenky „Ach jaký žal“ duet „Věrné milování“ A. Dvořák: Rusalka – Polonéza árie Prince „Vidino divná, přesladká“ árie Rusalky„Necitelná vodní moci“ závěrečný duet Prince a Rusalky G. Verdi: Aida – duet Amneris a Radamese ze 4. jednání G. Bizet: L‘Arlésienne – Farandola G. Verdi: Otello – árie Desdemony „Ave Maria“ G. Rossini: Vilém Tell – Finale z předehry G. Puccini: Turandot – árie Calafa „Nessun dorma“ O. Respighi: La Boutique fantasque - Tarantella a Can-Can P. Masacagni: Sedlák kavalír – árie Santuzzy „Voi lo sapete, o mamma“ duet Santuzzy a Turidda „Tu qui Santuzza?“ Eva Urbanová a Miro Dvorský – sólisté Miloš Formáček – dirigent Orchestr Severočeského divadla | |||||||||
|
LEDEN 2018 30. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||
Operetu Ptáčník (Der Vogelhändler) zkomponoval Carl Zeller na začátku 90. let 19. století a její lidový příběh o lásce ptáčníka Adama a dívky z pošty Kristy, v němž nechybí intriky barona a jeho synovce, včetně divadelně vděčných záměn jednajících postav, okouzluje svojí upřímností posluchače dodnes. Velký podíl má na tom především hudba, neboť Zellerova partitura doslova hýří jak nádhernými hudebními nápady, tak i ušlechtilým orchestrálním zvukem. Na myšlenku operety o ptáčníkovi přišel Zeller během jedné své letní dovolené v tyrolských horách. Libreto operety mu napsali Moritz Nitzelberger-West a Ludwig Held podle francouzské divadelní hry Varina a Bievilla „Ce que deviennent les roses“, jejíž děj je zasazen do fiktivního Rýnského falckrabství začátku 18. století. Bouřlivý úspěch Ptáčníka – premiéra se konala 10. ledna 1891 – dosáhl v Divadle na Vídeňce 184 repríz a jen na německých jevištích se do roku 1900 dočkal Ptáčník tří tisíc představení. Do světa se Zellerova opereta rozběhla rovněž rychle: devět měsíců po vídeňské premiéře ji uvedlo americké Casino Theatre New York a roku 1895 byla uvedena v londýnském Theatre Royal, Drury Lane. V Čechách byl Ptáčník poprvé hrán v květnu 1892 v Plzni, v českém překladu, v Praze ho provozovalo v originálním znění Nové německé divadlo. Výrazná sláva Zellerova Ptáčníka na českých operetních jevištích se počíná po druhé světové válce, zejména v legendárním pražském Hudebním divadle v Karlíně, kde Zellerův Ptáčník patřil po dlouhá léta ke kmenovým a nesmírně oblíbeným kusům. více o tomto představení... | |||||||||
|
LEDEN 2018 31. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana. více o tomto představení... | |||||||||||
|